- El 53,7 % dels visitants ja ha estat a la comarca amb anterioritat, mentre que el 44,9 % ho fa per primera vegada
- La valoració global que rep la comarca està lleugerament per sobre de la mitjana de l’Entorn de Barcelona, amb una nota d’un 8,4 sobre 10
L’Informe de l’activitat turística de la Destinació de Barcelona de l’any 2019 revela que l’entorn natural del Moianès representa la qualitat més ben valorada pels visitants que trepitgen la comarca. Aquest informe, elaborat amb dades de l’any 2018, és el principal recull anual d’indicadors de turisme a la província, i la publicació de referència en l’anàlisi de l’evolució d’aquest sector i les tendències de futur. L’estudi es du a terme des del Laboratori de Turisme (LABturisme) de la Gerència de Turisme de la Diputació de Barcelona.
El document permet descobrir la tipologia de turista que visita el Moianès, i ens mostra dades com aquestes: el 53,7 % dels turistes que tornen al Moianès ja havien estat amb anterioritat a la comarca, mentre que el 44,9 % ho fa per primera vegada; l’edat mitjana dels visitants és de 45,1; el 83,6% dels turistes resideixen a Catalunya, i només el 5,1% és de la resta d’Espanya; l’11,4% resideix a l’estranger; entre les nacionalitats estrangeres, la que té més pes és la francesa amb el 2,7% dels turistes; gairebé la meitat dels turistes viatgen amb la família, mentre que el 25,5% ho fa amb la parella; la majoria de turistes viatja amb el seu vehicle propi (93,4%) i per motius d’oci i vacances (85,0%).
A part d’analitzar la tipologia de persones que venen a la comarca, l’informe també mostra el tipus d’allotjament turístic a la comarca. L’oferta de places en allotjaments turístics es manté respecte el 2017. El nombre de places en establiments hotelers, en càmpings i en apartaments turístics no ha canviat. En canvi, les places de turisme rural tenen un lleuger repunt i s’incrementa amb 5 places noves.
El tipus d’allotjament amb més pes al Moianès és el turisme rural (33,5%), seguits pels establiments hotelers (18,2%). L’estada mitjana és de 4 nits.
La valoració global que rep la comarca està lleugerament per sobre de la mitjana de l’Entorn de Barcelona, amb una nota d’un 8,4 sobre 10.
Increment de l’impacte a les xarxes socials
L’Informe de l’activitat turística de la Destinació de Barcelona també ha fet èmfasi en l’impacte de les xarxes socials del Moianès. L’estudi assegura que la identitat i la reputació en línia ha crescut significativament en nombre d’audiències directes a Instagram (+9,3%), Twitter (+9,8%) i Facebook (+7,4%). A més, les reputacions de la restauració (8,25 sobre 10) i dels atractius turístics (8,79) han crescut respecte de l’any passat i s’han situat per sobre de la mitjana de l’entorn de Barcelona.
A més a més, el document revela que el 58,4% dels turistes que venen a la comarca busquen informació a través d’Internet, xarxes socials i blogs; el 28,1% segueixen recomanacions de familiars, amics i coneguts; només el 16,4% no ha consultat cap font d’informació.